top of page

Blik op jouw doel:

‘We moeten iets met marketing’

Je onderneming bestaat al even, het gaat lekker, maar er zit nog potentieel om verder te groeien. Je bent zelf te druk met het runnen van de dagelijkse business en eigenlijk heb je ook nog geen budget of ruimte om een marketeer in dienst te nemen. Dan kom ik je als freelance marketeer graag op weg helpen. Ik zorg voor een goede basis, waar je vervolgens zelf of één van je medewerkers met een paar uurtjes per week mee aan de slag kan. Óf ik blijf na het opzetten van deze basis voor een aantal uren betrokken, om ook de verdere invulling van de marketingplannen te realiseren. Je zit verder nergens aan vast en je wordt ontzorgd zodat jij zelf de focus kan houden op de corebusiness van jouw onderneming.

Blik op samenwerking

Marketing is leuk. Een fijne samenwerking werkt inspirerend, motiverend en komt het resultaat ten goede. Daarom houd ik van een luchtige, pragmatische, doelgerichte manier van samenwerken. Hard werken met ruimte voor een praatje en humor. 

Blik op mogelijkheden

Durf te dromen. Ik ga aan de slag met de informatie die ik van jou krijg. Dus hoe gekker, ambitieuzer en inspirerender jouw input is, hoe harder mijn creatieve radars gaan draaien en hoe groter de kans is dat ik met een plan kom waarmee we de door jou soms voor onmogelijk geachte wensen toch mogelijk kunnen maken. 

Blik op het juiste

Een overkoepelend marketingplan met oog voor detail. Marketing kan de rode draad voor jouw jaarplan vormen. Ik noem het ook wel ‘de kapstok, waar je in de loop van het jaar de juiste jassen aan ophangt.’ Het blijft echter belangrijk om oog voor details te houden, dus hang in de winter geen zomerjassen aan de kapstok. Vaak zijn het toch de details die uiteindelijk het verschil maken ten opzichte van je concurrent, zo blijven we ze een stapje voor. 

Blik op werkbare plannen

We kunnen helemaal los gaan met onze ideeën en plannen, maar in de praktijk moet het wel uitvoerbaar en werkbaar zijn. Daarom laat ik mij in het voortraject niet afremmen in mijn creativiteit, maar kom ik in de uitvoering met een pragmatisch plan dat past binnen de mogelijkheden van jouw onderneming. In sommige gevallen zal ik de werkzaamheden vanuit mijn kantoor kunnen verrichten, waar het in andere gevallen soms beter is wanneer ik juist een aantal dagen mee bij jou/jullie op kantoor of werkplek kom werken. 

Blik op contacten

Samenwerken doe je niet alleen, dat is een feit. Door mijn brede ervaring als marketeer, kan ik een groot deel van zowel de creërende als uitvoerende werkzaamheden voor mijn rekening nemen. Voor sommige werkzaamheden zal ik echter de hulp van specialisten in moeten schakelen. Door de jaren heen heb ik een breed netwerk van allerlei specialisten opgebouwd en weet ik precies wanneer ik wiens hulp in moet schakelen. Het contact loopt via mij, dus ik zadel jou niet op met extra werk of afspraken. Jij kan er vooral met een gerust hart op vertrouwen dat de benodigde werkzaamheden door de juiste personen opgepakt zullen worden en we samen een optimaal resultaat behalen.

Blik op budget

The sky is the limit: wel qua creativiteit, niet altijd qua budget. Het beschikbare marketingbudget zal daarom tijdens onze eerste afspraak besproken worden. Zo houden we de verwachtingen voor iedereen realistisch en hoef je niet bang te zijn voor budgettaire verrassingen achteraf. Mijn werkzaamheden betaal je per uur en als ik specialisten in moet schakelen zal ik die kosten ook altijd vooraf met je afstemmen, zo zorg ik ervoor dat we met ons hele plan binnen budget blijven. Bij de inzet van specialisten kun je denken aan een Online Marketingspecialist indien er bijvoorbeeld een Google Ads campagne ingezet dient te worden of een Fotograaf wanneer er een fotoshoot benodigd is. 

Blik op resultaat

Mooie dingen maken geeft voldoening. Maar een goed resultaat geeft een boost aan jouw onderneming. Marketing is dan ook meer dan een mooie website of een fancy brochure, uiteindelijk gaat het om het resultaat dat je ermee behaalt. Dat kan in termen van omzet zijn, maar denk vooral ook aan goede klanttevredenheid, het optimaliseren van de kwaliteit van je product of dienst en het zijn van een fijne werkgever voor je personeel en/of voor jezelf. Denk dus op de lange termijn: een goede marketingaanpak zorgt voor een goede en duurzame basis voor jouw verdere bedrijfsvoering. 

De Blik in je ogen

Zie ik daar nu fonkeltjes in je ogen? Is dit dé aanpak waar je naar zocht? Neem dan contact met me op. Dan plannen we snel een afspraak in en kun jij binnenkort het puntje ‘marketing regelen’ van je to-do lijstje strepen. 

Blik-Marketing-by-Nieltje.png
bottom of page